lega sangat dan masa untuk bangkit fikirkan

alhamdulillah lega aku rasa bila dapat meluahkan segala yang terbuku dibenak aku selama ini aku simpan dan pendam seorang..baruku tahu yang aku x keseorangan dlam mengorak langkah aku untuk berjalan dan terus berjalan tanpa berlari dari kenyataan..aku sekrang kne fikirkan masa depan, kebahagiaan aku.. aku semacam pasti dan nmpk dan rasa kebahagian itu ada di depan tapi aku takut untuk gapai kebahagian itu bukan sebab aku xnak cuma aku xnk kesilapan yang sama berulang walaupun % untuk berulang tu xmngkin akan ada.. xpe kali ni landasakan aku sandarkan kepada Allah semata-mata jnji temuku kepada sang Maha Pencipta akan aku buat semampu aku sbb allah xakan beri kalau kita x usaha..so aku akan berusaha semampu aku sbb bila bnda yg ssh kita nak dapat kita usaha bersungguh-sungguh insya-allah kita akan rasa nikmat dan kemanisan yg berharga selepas usaha tersebut

A saya harap A kuat tau untuk tersukan usaha, tabah dengan setiap dugaan sbb setiap usaha dan dugaan itu akan jadikan kita lebih kuat dari yg kita tahu..A ingat setiap langkah yg kita ambil kne niat untuk capai satu matlamat yang sama ke akhirnya..bkn sekadar sekejap shj.. YA Allah bantu kami Ya Allah.. ha smlm tah pasal tah aku ni emo semacam..mngkin rasa terlaluuuuuuu tu yg buat akuuu emoooo tp entah lah...aku duk termenung berfikir sejenak kenapa? kenapa? kenapa?
1. kenapa semua bnda ni jadi?
2. kenapa terjadi pd aku
3. kenapa baru sekarang?????

pd siapa aku nak tahu jawapan? aku hanya mampu bertemu janji dengan sang Pencipta untuk aku dapatkan jawapan untuk soalan2 aku..semoga jawapan yg aku dapat akan melapangkan dada dan aku berbahagia sebab sekarang ini aku hanya berlandaskan Allah semata-mata untuk meneruskan langkah aku dikala usia semakin meningkat ke atas..aku bukan budak2 lagi..aku kne fikirkan akhirat..aku mencari keredhaan,ketaqwaan, pembimbing,pemimpin,yang membawa,pegang,salurkan aku ke syurga abadi..aku inginkan hidup yg berlandaskan syariat semata-mata..solat berjemaah, mengaji bersama, mendalami ilmu agama bersama, memrungkai tafsir bersama... di samping itu aku juga inginkan bukti cinta sekecil yang akan jadi penghibur hati dan kebahagian kami...macam di dalam setiap doa aku 2 org pun sudah cukup..sepasang..insya- allah..aku akan berusaha semaksima mungkin... aku target umur aku 30 tahun aku dah bersama-sama..insya-allah...aminn

Comments

Popular Posts