BARUU

tahun baru, harapan baru, semangat baru, cita-cita baru, hidup yang baru, matlamat baru, hubungan baru,sudut padangan yang baru... alhamdulillah nafas aku boleh tarik dengan lega sebab aku dah bertekad untuk tinggalkan kepahitan ke belakang yang mana tahun baru ni aku dah tinggalkan segala kepahitan, kedustaan, kegagalan, kelemahan, kesakitan, ku tinggalkan ke belakang...aku sekarang melangkah kehadapan dengan penuh pengharapan yang baru..

2019 adalah tahun di mana aku melangkah kaki besar untuk aku kecapi dan berusaha untuk melangkah bahagia atau derita? aku dah pilih langkah kaki ku untuk bahagia...sebenarnya bukan lah saat ini tp dr tahun lepas lagi ketika selepas aku selesai menunaikan solat hajat yang mana aku lakukan diatanra azan dan iqamah..maka benarlah waktu itu mustajabnya doaku.. hati terus terdetik seperti ada bisikan menyakan " ketahulai olehmu bahawa Allah sedang memakbulkan doa2mu" di saat itu aku mula sedar dengan tiada keraguan di hati

tp kalu tnya aku sekarang, aku dah xde keraguan dengan jalan yang aku pilih dan ambil sbb aku tahu n dapat rasa kebahagiaan yang menanti aku kedepan..aku mngkin bukan dapat mimpi tp gerak hati.. hati yang selalu ingin dekatkan diri kepada sang maha pencipta..aku terus menerus mencari ilmu... sebab aku dah xnk jadi org bodoh yang tidak mempunyai ilmu melakukan sesuatau...

Ya Allah permudakan semuanya Ya Allah..aaminnn...sebab aku tahu kami berada dijalan dan landasan yang betul sekarang ni..permudahkan semuanya Ya Allah...AAminnnn

Comments

Popular Posts