luahan rasa

semakin hari semakin rasa n faham n tahu apa yg diperkatakan itu bukan sekadar kata-kata yang terungkap di bibir.. tetapi lahir dari hati yg ikhlas memeberi dan menerima...sejujurnya di pihak aku ini adalah jujur kerana Allah ... setiap hari pandangan yg aku berikan bukanlah pandangan kosong tapi pandangan yg mana hati ini teidak pernah berhenti berdoa dan berdoa dan berdoa.. mcm pg tdi maklumat yang diberikan aku terus terasa Ya Allah orang ini akan menjadi seorng yang penting suatu hari nanti sejauh mana penting aku xpasti tp aku seakan-akan nmpk bayangan masa hadapan..ia terus buat aku tersentak dan tersedar yang aku ni amat kerdil dan seakan-akan terpencil dari dunianya yg besar itu...

persoalan yg bermain dimana aku? siapa aku? layakkah aku? tp yg aku pasti aku ingin menjadi tangan yang menghulurkan bantuan dan pimpin di setiap langkah yang diambil ketika bangun dan jatuhnya langkah itu..aku tidak mengharapkan or menghendaki nama or pangkat aku cuma mahu hati yg tulus dan ikhlas kerana Allah..mungkin usiaku yang muda ini aku  x berfikir panjang n jauh bila dirimu berkata saya mengharapakan org yg disayangi akan duduk dan baca yassin utk saya bila saya pergi membuatkan aku tersedar ya Aallah singkatnya masa yang aku ada.. Ya Allah bantulah aku...aku xtahu apa yang perlu aku lakukan..

tanggungjawab yg diharapkan untuk aku pikul buat aku rasa serius hal ini dan amanah yang aku rasa aku takut aku x mampu utk buat..tp aku berdoa agar Allah itu membantu dan tunjukkkan jalan dan permudahkan jalan..luahan rasa yang ada membuatkan aku sedih kerana dah terlalaluuuuuuuuuuu lama hati dibiarkan sepi,dibiarkan tidak bernyawa, dan tidak dipedulikan...Ya Allah waktu terus berlalu tanpa berhenti dan toleh kebelakang begitu juga aku mengharapkan dan berdoa seiring dengan waktu yg singkat dan terus berjalan ini agar aku dapat merealisasikan kami itu menjad realiti..

berikan aku kesempatan untuk menyalakan cahaya di hati yang dapat menyinari kehidupan yang telah lama gelap tanpa cahaya itu...bnyk yang aku nk tunjuk tentang kasih sayang keluarga,kasih sayang sesama manusia,kemeriahan hari raya,kemerihan bergotong-royong, saling ambil berat antara satu sama lain,layanan yang sepatutnya dan selayaknya diterima....eh mcm2 lah.. sebab hidup ini ada bnyak warna....warna yg mana kita tentukan untuk memberus warna apa pd hari waktu itu..


SO FIGHT FOR IT..


Comments

Popular Posts